El futuro...


Förra veckan var jag på arbetsförmedlingen och träffade en yrkesvägledare. Vi pratade om olika utbildningar som skulle kunna passa mig. Tex om jag ska söka jobb på resebyrå, så behöver jag certifiering i bokningssystemet AMADEUS.
Det finns t.ex. en KY-utbildning på Turistakademin i Söderköping man kan gå då, eller en resebranschutbildning på distans... Utbildningarna verkar riktigt bra!, men är det inte lite väl med 2 år för att lära sig ett bokningssystem..
och det är för sent att söka dom utbildningarna nu, måste vänta till nästa höst isåfall.. hmm


Nej, typiskt! Nu kom jag på vad jag skulle ha gjort idag. Ringa ABF, ska höra lite om möjligheterna att starta en studiecirkel. (om det är försent att starta en nu, att jag kanske får vänta till i vår?)
Tänkte lära ut lite spanska!

idag har jag sökt jobb! på Wisborg. hoppas på det! jag behöver ju verkligen ett jobb här i stan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback