Om Mig

Lite blandat om mej

Lånat från Lisas blogg

ALLMÄNT…

Namn: Angelica Ingrid Frida Engström
Familj: Mamma Elisabeth, Pappa Owe, storasyster Anna (Pannin) Och min sambo Lisa!!
Piercingar: bara öronen
Tatueringar: ingen, men jag skulle nog vilja ha en, nån gång..., men vet inte vad eller vart än..
Längd: 154 cm
Skostorlek: 35, 36, 37
Hårfärg: Mörkbrunt!
Är du kär i någon: ... kanske det....
Önskar du att du bodde någon annanstans: bara att jag bodde billigare än nu, ingen hållbar situation alls med min ekonomi... tyvärr kommer jag snart bli tvungen att flytta. men jag trivs ju jättebra, finaste lägenheten! bästaste sambon!
Tänker du på självmord: Absolut inte!
Vilket shampoo använder du: ... olika, för färgat hår just nu
Vilken parfym använder du: allt som luktar vanilj!! och oriflames: after hours. annars är min favorit Kenzo!! men för dyr för mig!!
Vad är du rädd för: spindelfobi har jag, och att gå hem själv när det är mörkt ute. (efter att jag blivit rånad och knuffad ner på marken.., det där som hände i Málaga, så efter det (och efter att ha blivit förföljd ett antal gånger) så vägrar jag gå själv. Det kan ju hända, vart som helst.
Gillar du att tvätta: Nej, det är ju inge kul
Gillar du Berg-och-Dalbana: Jaa, det är skoj!

SENASTE…

Film du hyrde:
Oj, det var länge sen, kommer jag absolut inte ihåg. men jag har ändå sett en jäkla massa hyrda filmer på senaste tiden, som sambo Lisa har hyrt
Film du köpte: oxå länge sen, men det var nog "Nyckel till frihet", och "I samlarens spår"!!
Låten du lyssnade på: "Hold you down" - Jennifer Lopez ft. Don Omar
Låten du hade på hjärnan: kommer inte ihåg, men det brukar kunna va nån skum och oftast gammal låt
Låten du laddade ner: säkert nån spansk låt, med Aventura, för länge sen, på mamms o papps dator när jag bodde där
Personen du ringde: syrran
TV-program du tittade på: grey's anatomy
Personen du tänkte på: Robin!

FAVORIT…

Mat: kycklingrätter, grillad lax el annan fisk i foliepaket, oxfilé el fläskfilé med rotfrukter i ugn.., tapas, korvstroganoff med ris, campero de pollo.... finns hur mycket som helst..., jag älskar mat!
Låt: väldigt omöjligt för mig att säga, "åh, det här är min bästa!!" så har jag väl aldrig sagt om nån låt.........? men ska jag säga en av de 100 000 bästaste låtar, så får det bli "La Boda"  - Aventura
Sak att göra: Dansa!!
Dryck: vatten, saft, coca cola
Kläder: långa tröjor, jeans... mysiga stora polotröjor nu till höst o vinter! och absoluta favotröjan: ungefär singoallatopp, eller som den här (bilden) (men utan den konstiga kragen och ärmarna):



eller lite som den här:




Film: samma där, går inte att välja bara en, men filmerna som jag skrev förut på: dom senaste jag köpt, är iaf 2 av dom bästa filmer jag sett! Och Dirty Dancing såklart!!
Bil: Mercedes!! eftersom inget annat bilmärke har sånna "dubbla strålkastare" som sitter ihop? tror att det bara är mercedes iaf.




ANTAL..

Gånger du varit kär: inte riktigt kär, men förälskad har jag varit många gånger..
Riktigt jävla askär sådär så att det gör ont: 2 gånger
Gånger ditt hjärta brustit: många gånger... (fast "på riktigt", en gång)
Hjärtan brustit på grund av dej: hm nja, det har bara varit omvänt
Gånger ditt namn varit med i tidningen: hur många gånger som helst! - nej, men nån gång!
Ärr du har på kroppen: blindtarmen borta, annars lite små-ärr på armar och händer, tex. ärr på tummen efter att ha jobbat i delikatesdisken på Hemköp, när jag skärt upp skinka i sån där skärmaskin...

SENASTE…

Bok du läste:
"är det någon där" - Marian Keyes, fast nej, det var ju länge sen, aja har läst en massa braiga böcker!!
Personen du fick mail av: Christer Gottberg, chef ICA Visborg: ("tack för din ansökan men måste tyvärr meddela att tjänsten är tillsatt") inget roligt mail
Personen du fick brev av: från Robin i somras! Underbart och jättekul med handskrivna brev!!
Personen du fick sms av: Robin!
Gången hela din familj åt middag tillsammans: igår! (tisdag) annars är det söndagsmiddag med familjen varje söndag!

ÖVRIGT…

Vad har du gjort idag: Jobbat..., sen har Lisa och jag sett på tv.
Var det kul: ja att se på tv med Lisa!, men det var ju inte jättekul på jobbet, inte mycket att göra alls...
Hur tidigt stiger du upp: när jag inte behöver ta 06.10-bussen till jobbet, så vaknar jag oftast kl 9, 10, men jag brukar väl gå upp 1 el 2 timmar senare.
Gillar du att slåss: Nej! (Tur att jag har Lisa som kan göra det, min beskyddare om det skulle behövas!)
Vad ska du göra ikväll: klockan är en del så.. sova!
Vad är du allergisk mot: kvalster/damm, pelargoner (hatar dom)
Var har du ont: har massa knutar i nacken. syrran (legitimerad massör som hon är) får jobba på dom!
Använder du hårspray: Jadå ibland!
Kan du stå på händer: Naj! eller vadå, sådär mot väggen räknas väl inte!
Favoritserie: Vänner!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback