Plugga i Söderköping 2010


Turistakademin i Söderköping Nu har jag bestämt mig! Jag ska börja plugga. Nästa höst. I Söderköping.
Eller, jag ska iaf skicka in en ansökan, sen får jag ju se om jag kommer in där. Jag har inget andrahandsval/alternativ ännu, men det hinner jag ännu klura på! Söderköping verkar vara en mysig liten stad! Plugga och bo vid Göta Kanal, inte helt fel! och utbildningen verkar vara jättebra, med praktik och bra upplägg!

TYSKA, SPANSKA, FRANSKA

Med de valbara kurserna kan du profilera dig genom att komplettera med kurser inom områden som passar den inriktning som du önskar.
Kursen ger färdigheter i att förstå och tala språket i vardagliga och för yrkesområdet typiska situationer, färdigheter i att läsa och förstå enklare rapporter och instruktioner inom yrkesområdet. Orientering om kultursamhällsfrågor inom språkområdet ingår.


Självklart ska jag välja spanska! vardagsspanska kan jag väl redan, men att kunna prata spanska även i yrkeslivet hade varit väldigt bra att kunna oxå!!


Och så får jag det som jag behöver för att kunna söka jobb på resebyrå..:

AMADEUS  - ETT GLOBALT RESEBOKNINGSSYSTEM

Amadeus är ett globalt bokningssystem för resemarknaden med ca 500 flygbolag och de största hyrbilsföretagen anslutna världen över. På Turistakademin får du utbildning i Amadeus bokningssystem. Du kan träna i datasystemet med stöd av lärare på Turistakademin. Utbildningen i Amadeus öppnar resebyråbranschen för dig. Diplom utgår för godkända kurser.

Buenisimo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback