Bra Musik!

På lördag blir det grillning hos Mia!! hoppas på fint väder!! Massa sol o ingen blåst, tack!

Pannin har åkt till Örebro, med klassen, ska även hälsa på kusin Marlene och få träffa hennes lilla Liam!! Jag vill oxå!!


Några rader från en mycket bra låttext!
låt: "Besatt" Artist: Robin Tengvall (Min Robin!)

"...och nu är jag här, kommer det låta bu eller bä
det kvittar vad ni säger, ändå får jag ut nåt av dä
För livet är glatt, kan inte säga annat än tack
Och skulle ni inte finnas där, blir det förbannat o svart
Saken är klar, inom mig så finns en logik
Att finns det ingen publik, så blir det ingen musik....

...i sanningens namn, jag vill inte ha något gift
För musik är min drog, o jag brukar den fritt
Är sjukt hur det blitt
Efter många lekande år, jag satte mig vid ett piano o sen eka de på
Då var jag även radikal och sa kort men bestämt
Med min musik ska jag aldrig bli professionell
Men tiden har gått, och samtidigt har jag väl växt
Nu jobbar jag som producent, det är väl bra på ett sätt
Men jag skulle aldrig sälja min själ, till djävulen snabbt
Bara för att bli så känd för min fräna rapp  ha!
Blir inte blind av girighet
Är ingen dumstrut
Jag gör musik för det är sån jag är, punkt slut.

jag är så besatt
inget som jag tröttnar på
jag är så besatt
är nånting jag älskar... "


Jag har nog blivit besatt av den låten!! och många andra av Robins låtar!! buenisimas!

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback