Mors Dag! (och bal-dag)


Idag vandrade jag hem till mammsen, syrran var oxå där (pappa på fastlandet).
Påväg dit plockade jag blommor, blev en fin liten bukett med alla möjliga sorter som jag hittade...
Vi satt ute på terassen en stund, i solen. Så jäkla varmt!!
Bjöd mamma på lunch
Sen åkte vi till Strykjärnet och åt!!! efter det gick vi ner till hamnen, köpte glass på glassbaren (träffade Lisa där!), såg bal-kortegen!
Gick vidare till almedalen, jag skulle kolla om jag såg Frida! (Sofies lillasyster som tar studenten nu) Men det var omöjligt att hitta henne där  =( 
Tog med mamma på utflykt
Mamms, Pannin och jag åkte vidare, ut på landet. Vi kom till Bjärs, Hammar el nåt sånt? var inte riktigt dit Pannin och jag hade planerat att åka, till slut kom vi iaf till Botvaldevik, inte så mysigt där som vi hade tänkt oss att det skulle va, så det fick bli Åminne. Det var fortfarande soligt o varmt när vi väl kom dit! Vi hade hela stranden för oss själva, fikade lite, mamms fick sina mors-dag-presenter, sen somnade jag tydligen en stund på filten.
Åkte hem
Lagade middag till mamma
Syrran och jag lagade middag till mamms : ungersk potatisgryta! Jättegott!

Härlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback