Härlig Helg!!


i torsdags åkte jag båten 07.20 till Oskars. Robin kom och hämtade mig där!! Underbart att få träffa honom igen!!!
Vi åkte en supermysig slingerväg hem till hans föräldrar i Vimmerby.
Dom bodde i två-våningsvilla, hur stor som helst: 10 rum, 1 altan 1 veranda och 1 balkong, jag hade lite problem med att hitta där..
Robin och jag åkte o köpte pizza, satte oss o åt i en av Vimmerbys mysiga parker!!
Sen på kvällen var det "torsdagskörning" (samma grej som mamms o papps håller på med fast dom kör på onsdagar, ett motorcykelkörandes gäng som åker runt lite och slutar körningen med fika nånstans) Robin och jag hängde på hans föräldrar, Det var kul att åka mc!!!! (jag fick låna skinnjacka, stövlar, "skarf", handskar och hjälm)
Det bjöds på vofflor, vid någon hembygdsgård!!
Sen körde vi förbi Norrgården, Mellangården och Södergården, där dom spelade in bullerbyn!!, vi körde även förbi Katthult!

Fredag
Robin och jag tog hojen till en insjö, kommer inte ihåg vad den heter, men det var iaf jättefint där!!
fanns en "grotta" där, vi körde lite bergsbestigning, klättrade upp på toppen - jättefin utsikt!!
åkte hem till föräldrarna åt lunch: tacopaj - såå god!!
senare på kvällen grillade vi på altanen: revbenspjäll!!, föräldrarna bjöd på lite att dricka, cider (fanns bara 7,0:or), rödvin, och till glassen fick jag hasselnötslikör.. pinsamt att bli full inför hans föräldrar, så jag fick dricka lugnt, gick ganska bra, jag kände ju av men jag kämpade för att hålla mig skärpt/spela nykter.
Jättetrevlig kväll iaf!

Lördag
Robin och jag åkte till insjön: Älen! Jättefint!, och bara vi två där!! doppade oss, inte så farligt kallt i vattnet!
Sen lunchade vi med Fredde och Swei, åt kebabrulle.
Sen åkte vi hem till Swei. drack en massa öl, även lite whisky med sprite. PG o Thomas och Danne kom dit.
kl 11.30 vandrade vi till Vimmerbys enda krog/dansställe: Harry's. Helt ok ställe.

Söndag.
Robin och jag åkte runt lite överallt i Vimmerby...
Lunch: åt grillat med föräldrarna!
Robin och jag åkte till Oskarshamn, hans kompis: Jojjo skulle oxå med båten, Vi stog o pratade lite vid terminalen, Robin trixade lite på sin BMX.
Sen var det dags att säga hej då. =(
Jojjo och jag satt o pratade en massa på båten! bestämde att vi får ta o ses nåt, under hans ö-visit.
Lisa kom o hämtade mig! (kl 00.05) vi åkte till galgberget, satte oss i brassestolar o pratade en stund!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback