Sydamerika!

En av mina absolut största drömmar har alltid varit att åka till Sydamerika!! Och sen Spanientiden, när jag umgicks med alla underbara colombianer, har den drömmen blivit starkare!
Jag skulle antingen vilja jobba eller studera där, el. både och!
Först ska jag till Chile, och hälsa på Sebastian! sen åka runt.. Jag vill verkligen åka till Colombia (självklart inte ensam) men för att hälsa på Jhons släktingar!! sen Venezuela, Ecuador, och Mellanamerika: Panama, Costa Rica, Nicaragua....!
Y quiero ir YA!!!!
Varför föddes inte jag i Sydamerika!?? hade varit perfekt! :
* Jag har alltid velat ha mörk hy, bruna ögon och mörkbrunt/svart hår!!
* Jag älskar att dansa!! framför atllt alla latinamerikanska danser: bachata, merengue, salsa...!!
* Jag vill lära mig prata spanska lika bra som om det vore mitt modersmål (quiero aprender hablar español como mi lengua materna!)
* Jag älskar deras kultur (Colombia) eller iaf det som jag fått uppleva under min tid i Spanien, men jag skulle verkligen vilja lära mig mycket mer om deras kultur!!
* Sydamerikaner - me interesa mucho! A mi me parece que los sudamericanos son muy buena gente!!
* La comida colombiana!! (colombiansk mat) är sååå gott! es riquisimo!
.......... y mucho más......!

Jessica & Co. var i Chile 4 el 5 månader, Nu är Jessica där igen..
Alberto åker till Sydamerika i höst..
JAG VILL OXÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har precis fixat en blogg på spanska, så att även mina spansktalande vänner i Spanien, Tyskland, Florida, Colombia och Chile kan läsa lo que pasa en mi vida!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback