Vårdoppet 2009



Kan
fortfarande inte förstå hur Lisa lyckades få med mig på det här?? Helt tokigt!!
Vad är det för idioter som badar i havet i 6 grader kallt vatten?? Har jag alltid undrat när jag läst i tidningen om detta vårdopp.

Jag är för övrigt världens största badkruka! Badar väldigt sällan, jag vill helst ha, mycket över 20 grader i vattnet!

Lisa hade även lyckats övertala en annan badkruka att följa med: Duckert!
Robin följde med oxå, inte för att bada men för att fota/dokumentera denna overkliga händelse.
Det var en massa folk som var där och kollade, och ca 70 personer var det som hoppade i. Lisa, Duckert och jag var 3 av dom tok-tokarna.
När dom frågade om vi var redo verkade jag vara den enda som skrek Neeeeej! Nedräkningen började och det fanns ingen återvändo.
Det var såklart iiiiiiiiiiiiiiiiskallt i vattnet, kändes som minus 50 grader. Det gjorde otroligt ont i benen. upp fort som tusan, och sen var det sååå skönt att krypa ner i baljan med plus 50 grader!!
Självklart skulle vi hamna på både kort och film.. jäkla typiskt

Tur iaf att 1:a april i år var en jättesolig dag, men det ändå inte ok att bada vid den tiden på året, i isvatten. hu

bilderna som Robin tog finns på Lisas blogg:
vanillalisa

Kommentarer
Postat av: Sarah

Vattnet var väl ändå inte sex grader kallt? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback