"Livet leker"

Allting (nästan) är bara helt otroligt härligt underbart bra!!!!!
En dröm har slagit in
(en av de största drömmarna faktiskt!!!!)
Lisa ringde till mig i måndags när jag var påväg hem från jobbet, sa att dom hade ringt från Gotlandshem och att vi skulle få komma och kolla på en lägenhet!!!! (en 4:a!!)
Angelica: "Va! fan va härligt!!!  vilken plats kom du på???? Vilken plats kom du på?? (jag frågade 2 gånger eftersom Lisa lät jättemycket superglad!!)
Lisa: Vi får lägenheten om vi säger ja!!!
Angelica: (tvungen att stanna med cykeln och bara stå..) - "VA!!??"  Lisa........., vad sa du nu....????
Lisa upprepar.
Angelica: ....hmv........ eehm......................
Lisa: Angelica, är du kvar??

Jag fick verkligen en chock!!
men så är det, Lisa & Angelica flyttar alltså in på Volontärsgatan  första november!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kan man vara gladare??  - en helt nybyggd lägenhet!!! en 4:a!!!! är det sant liksom??!!!!!!
Kan det bli bättre??

Dagen efter (igår) ringer en Jan? säger att han fått mitt namn och nummer av en Naemi (mammas gammla jobbarkompis!) och frågar om jag skulle vilja jobba i kassan på ICA Maxi!!!!!!!!? klart som fan att jag vill!!! (sa jag väl inte riktigt så) han frågade: "Du har jobbat på Hemköp innan va?" - yeees!! han frågade oxå om jag hade nåt jobb nu då, jag sa att jag jobbar på hamnterminalen men att det nog bara kommer va deltid i sommar, att jag skulle kunna hoppa in nåt i kassan då ibland, o så..
och så undrade han om jag kunde stå o va sån där som delar ut ätbara grejer gratis (Lisa vet vad det heter), med Maxiköket, på lördag, (han hade fått höra av Naemi att jag var så glad och trevlig..!!) klart jag kan göra det!

Kan det bli bättre som sagt?? Vad underbart bra det hade varit om jag skulle få jobba på ICA Maxi i höst, blir det ganska så nära till jobbet då isåfall, sen när Lisa och jag bor i vår fina 4:a!!! Hade varit perfekt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback