Cirkusartist!

Det har inte funkat att blogga på typ en vecka, no sé por qué?  =( , men jag skulle ju iaf berätta om cirkusen...När Lisa o jag var där för nån  vecka sen, på Brazil Jack. Länge sen man va där... Lisa o jag har ju varit cirkusfantaster, ett/nåt år..  var vi på cirkusen många många gånger och vi lärde känna cirkusfolk (akrobater o vitmålade clownen: Leo) iaf, i pausen pratade vi lite med Leo, han kännde ännu igen oss, Vi frågade om vi fick gå o sätta oss längst fram, det fick vi.. men med risk att få vara med i nåt nummer..
Ett clownnummer på slutet: Leo skulle dra upp folk från publiken, han valde först ut en kille sen vandrade han vidare, han var oronade nära Lisa o mig nånstans bakom oss, men så såg jag att han tog upp en kille till - lättnad, men några sekunder senare så står han bakom mig, jag tänkte väl mest: Nej, Nej, Nej! glöm det! men, jag var tvungen att studsa upp, in i manegen.. : Leo och en annan clown skulle spela in en film och vi 3 var huvudpersonerna.. jag fick ha på mig en stråhatt eller vad det heter..? jättefint.... (killarna skulle oxå ha hatt) jag skulle stå o vinka med ena handen och vifta på höfterna, ena killen skulle studsa, och då menar jag verkligen studsa, fram till mig med en ros, jag skulle ge honom en kram, tredje killen blev svartsjuk, och skulle skjuta "ros-killen" med pistol, jag skulle då skrika (aldrig nånsin, glöm det!) och knäa pistolkillen, efter nån el några omtagningar o så, när vi till slut kom fram till då roskillen blivit skjuten, så fattade jag ingenting vad jag skulle göra, glömde bort det helt.. (lite kanske med flit? för jag tänkte iaf inte springa runt där o skrika, men ändå, jag kom verkligen inte ihåg vad jag skulle göra.. Leo tog time out, och så fick jag en pistol istället.. Omtagning 5 el nåt, (jag visste inte vad jag skulle göra av pistolen när jag skulle stå där o vinka, men jag höll den bakom ryggen) sen iaf efter killen hade skjutit ros-killen, så skjöt jag pistol-killen! det var lite skojsans.. (bra film det där......)
men då har man varit med om det iaf.. Angelica - cirkusartist!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Angelicaaa!
Du var den bästa cirkusartisten!
(Tätt följt av han med leendet då..)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback