Bröllop!!

Rubrik 2: Marlenes och Jonas bröllop!

Fredag: Peter "peppe" (kusin), Peter, Olivia och Marlenes pappa Conny, Marlenes kompis Sara, och Olivias pojkvän Fredrik, hämtade upp mig, åkte ner till båten, jag var tvungen att springa in på terminalen, hämta min mp3 som jag "lämnat kvar" i omklädningsrummet.. 
vi åkte lilla snabben, det gungade så otroligt mycket, ingen stor idé att vandra runt nåt, men jag ville ju verkligen ha en räkmacka, så jag fick kämpa mig fram till restaurangen... mycket ostadigt..
Bilfärd till Örebro (Sara och jag lyssnade på min mp3 och var allmänt osociala mot dom andra) Åkte till Marlenes och Jonas lägenhet (en stor 2:a, 86 m²), Faster Eva och Olivisen var där! Olivis, Fredrik, Conny, och jag vandrade på stan lite, skulle väl egentligen inte köpa så mycket Conny skulle köpa bröllopskort, jag skulle köpa batteri till kameran, men det blev shoppingrunda! Vi var på Carlings Conny & Fredrik köpte jeans, jag köpte världens mysigaste tröja, luvtröja, grå, jättemys!! 199 kr, billigt som fan!
Sen vandrade vi tillbaka, då skulle det beställas mat! fanns ett ställe kommer inte ihåg vad det hette men där kunde man beställa mat.. på avhämtning, typ lyxmat fast billigt, så jag tog en filé black & white, det var både oxfilé och fläskfilé med pommes och benésås och nån mörk sås.. - 89 kr!! gott gott Faster Eva o Conny bjöd på maten! sen satt kusinerna & jag o kollade på tv, pratade och gjorde ingenting, dom andra var o fixade en massa inför bröllopet.. sen kom dom hem kl 02 nån gång, då skulle vi åka ut till Marlenes och Jonas sommarstuga, Eva, Conny, Peter, Fredrik, och jag. Eva och jag tog dubbelsängen inne i stugan!, grabbarna fick sova i nån slags friggebod.. 

Lördag: Åkte tillbaka till lägenheten tidigt tidigt. Pannin kom med tåget kl 9, Evas Kent kom oxå. Alla skulle duscha o tvätta håret (8 personer) ett badrum fanns.. jag var iaf 2:a i badrumskön! åt frukost, hade panik över mitt hår - jävla skräphår. önskade att jag kunnat följa med Olivisen och Malene till salongen o fixa.. men det andra blev ändå bra: klänning halsband o skor! kusin Jessica o hennes pojkvän Wille kom dit, dom skulle oxå duscha o fixa men då var vi andra redan klara... åkte till kyrkan. Marlene var ju bara så otroligt .. - vacker, hon ser alltid så otroligt perfekt bra ut image12
Sen åkte vi till "lokalen" jättemysigt, precis intill sjön:... ? men det regnade ju ett tag.. inte så kul.
image13
När vi kom dit iaf fick vi välkomsdrink - jättegod! sen var det förrätt, ungefär toast-skagen, men med avocadoröra med räkor!!! sen varmrätt var buffé! : kycklingspett, potatisgratäng, rostbiff, potatissallad, lufttorkad skinka: Serano, brieost, mango, vattenmelon, galiamelon, physalis, passionsfrukt.... jättegott!!!
Sen blev det fint väder vi kunde sitta ute lite! image14

Så var det dags för bröllopstårtan! Har aldrig ätit så god tårta i hela mitt liv, o jag brukar inte tycka om tårta sådär jättemycket annars, men den här var sååå otroligt god!! image15

image16
Kusinerna: Olivia & Peter!

Sen blev det dans dans, mycket dans.... många drinkar i baren (10 kr st.)... lite för många kanske..... 
Taxi hem sen... jag ringde till Bent - stackare, ringde o väckte honom o pratade hur mycket som helst.. förlåt Bent!

Söndag: Fullt runt frukostbordet, hela släkten samlad nästan!! hade såå kul, nån av oss hade väl lite problem o snacka kanske.. vi sa en massa fel iaf.. skrattade hela tiden!!!
 dags att åka hem. Jessica, Wille, och jag åkte tåg till sthlm, sen åkte vi med båten 17.20..fast båten var försenad, Jessica Wille o jag åt pizza i nynäshamn. 


Kommentarer
Postat av: L

Åh va fin Marlene var!
Olivia & Peppe oxå.
(Jag får säga Peppe)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback