jobbigt, värdelöst...

hur mår jag egentligen...? - Inte alls bra. Det mesta känns bara förjävligt värdelöst just nu. Allt på grund av pengar. Mamms och papps blir ruinerade p.gr.a. mig. Dom kan snart inte låna ut mer pengar.. jag har varit tvungen att låna pengar, (och det är det värsta som finns), bl.a. till fackavgift 513 kr, guideutbildningen 700 kr, avbetalning på studielånet 1500 kr, tandläkaren 500 kr....., och så har jag tusentals andra skulder utöver det.. och fackavgiften för februari hade m&p inte råd att lägga ut till nu, så skulderna byggs bara på, fler o fler blir det -  Så när jag en dag får pengar, så har jag ändå ingenting och kommer inte att ha det på väldigt väldigt lång tid..
Och hur ska jag någonsin kunna ha råd att åka och hälsa på min Jhon..??? Jag måste verkligen få träffa honom snart, annars dör jag.
 
Jobb finns det ju inga.. nu innan sommaren. det är svaret man får om man ringer o frågar om dom har något jobb ledigt..: "Nej vi behöver ingen nu, men sök igen till sommaren, då kanske..." SUCK
Det är nu jag behöver jobb, Nu Nu Nu!

Och handels ska jag bara betala till, hur mycket som helst, men inte en enda krona har jag fått. Det är katastrof. 
Det är tydligen spanska arbetsförmedlingen (INEM), som inte kan få iväg ett jäkla intyg till mitt förra jobb i Fuengirola, som ska fylla i det och skicka tillbaka det.. Men jag kan inte förstå varför INEM måste vara inblandade?? Varför kan inte bara handels skicka intyget direkt till mitt förra jobb, dom fyller i det och skickar tillbaka det till handels! Men nej det går ju inte.. Jag blir så trött..
Jag måste väl själv då kontakta spanska arbetsförmedlingen, och lösa det.. Jhon var där idag på INEM och pratade med dom, han sa att dom ville att jag skulle skicka ett brev med mina personuppgifter och... eller eh jag fattade aldrig vad Jhon menade riktigt, aja, därför ska jag ringa dit själv.. men gulligt av Jhon ändå, att vilja hjälpa mig.
så jag ska ringa dit imorgon... hm, jag kommer ju veta vad jag ska säga/fråga, men kul att jag kommer att förstå vad dom svarar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback