guideutbildningen!!

Igår började guideutbildningen!! Jag tror att det kommer att bli jättekul!!! Alla var snälla, jättetrevliga! Det var folk ifrån: Italien, Tyskland, Frankrike, Polen, Spanien, Mexico, Chile och en från Colombia!!! och några från Sverige som kunde nåt av dom språken.

Äntligen får jag prata jättemycket spanska!! - Överlyckjlig  =)

Vi var på en guidtur i innerstan, inget nytt så.. (jag har ju själv guidat på just dom ställena förut) men kallt var det - hu. Men sen, tillbaka inomhus, delades vi in i gruppper, efter språk, och så skulle vi sitta och prata lite (på det språket), Jag lyssnade väl mest, för hon från Colombia, hon från Chile och min förra salsalärare (från Cuba) satt och pratade, ganska så mycket, jättefort, så det var lite svårt att hänga med hela tiden.. Men kul!!

På tisdag ses vi igen, då blir det lektion om Visbys historia. Klurigt sen att säga allt sånt på spanska.. bara inte gruppen man guidar sen, frågar allt för mycket, men man måste ju ändå vara påläst.. lite läskigt.. Och klurans oxå att inte alla ord går att översätta till spanska... inte helt lätt..


Så nu har jag iaf då något att göra varje tisdag, hela mars oxå!! =) Muy bien!


Nästa vecka ska dom ringa från Kneippbyn och säga om jag har fått jobbet eller inte.. hoppas hoppas, behöver ju verkligen pengar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback