På besök i Skåne

Fredag: Upp jättejättetidigt. för att försöka komma med 06.45-flyget till Bromma. (stanby-biljett) Det funkade, så skulle jag försöka komma med 08.15-flyget till Malmö, (standbydet gick oxå bra! Pannin o Kasis hämtade mig på flygplatsen. Åkte hem till dom i Ystad. Jättefin lägenhet har dom!!

Sen var det dags att storhandla till festen på lördagkväll. Vi åkte till City Gross, mötte Kasis kompis Johan där. vår kundvagn.. svämmade över.. och ändå var det en sån där extra stor kundvagn.. men så handlade vi ju mat (förrätt,varmrätt,efterrätt,tilltugg), dricka o andra grejer till 40 personer, så då blir det ju ganska så jättemycket..

Åt lite lunch där, sen åkte vi hem till Jhoans föräldrar (där vi skulle ha festen)för att lämna alla grejer. Johans föräldrar (jättetrvliga, hade dukat till alla så vi blev bjudna på middag där!!
Det fanns en del djur där hos dom: ett lamadjur, några påfåglar, nån häst, en papegoja, en stor Lassie-hund, och världens sötaste ekorre!!! (den klättrade lite på mig runt halsen, sen somnade den innanför min tröja -mysmys!! Jag vill ha en ekorre!!!

Lördag: Åkte hem till Johan, rätt tidigt, för förberedelser. Pannin o Johans flickvän fixade all potatis (inte lite) jag skärde alla grönsaker (inte så lite det heller) Det tog iaf hela dagen.. Kasis o Johan grillade fläskfilé och kycklingfilé! så hade vi stora backar med olika nachoschips! Jag gjorde guacamole på kanske 40 avocados...
Sen började folk komma. Vi åt o åt.. gott gott!! (jag drack jättegott vitt vin) sen senare senare, badade vi i några slags varmbads"baljor", bastu fanns.. men vad hände sen....??? Pannin sa att hon inte tyckte att jag skulle dricka mer men det gjorde jag ju ändå.. det jag kommer ihåg efter badet är att syrran o jag tjafsade om nånting..?? vi var tydligen väldigt sura på varandra, men sen blev vi sams igen... sen vet jag inte så mycket mer, förutom att jag inte mådde särskilt bra..

Söndag: Vaknade, på en luftmadrass, (massa annat folk sov oxå på luftmadrasser runt omkring.. jag hade på mig jeansen, linnet och så bikinin under..?? Varför hade jag ännu bikini på mig..?? inte bra det där.. aja. Jag hade iaf fruktansvärt ont i tårna... (Just nu: fortfarande mycket lila o lite blå oxå), jag måste ha slått i foten ikanten på nån sån där "balja", dom var inte gjorda i trä som dom kanske brukar va, utan i mosaik. aj aj..
Men iaf.. vi satt ute (soligt fint väder) åt lite frukost (rester från gårdagen) jag åt lite potatis, drack vatten..
Sen åkte Pannin o jag till flygplatsen, jag chansflygde igen, det gick bra, kom hem till Visby kl 18.05.

Idag ska jag jobba.. hoppas att jag kan lyckas gå lite iaf, det känns verkligen som att mina tår är av. inte bra.
Sen ska jag äta på Packhuskällaren med Bent!! men något festande blir det inte för min del.. =(
Börjar kl 05.45 imorgon...kul...?? noooooo förjävligt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback