Helgen

Fredag: mamms åkte till Småland, papps åkte till Karlstad för att hämta hem ny motorcykel.. - home alone
Jag tog med Lisa till botaniska.. eller egentligen tvärtom - för sen när har jag körkort? - nej, men iaf, vi va där... kändes lite skumt att vara där kl. 19 eller 19.30 på en fredag, aja, det ska väl va så. Jag guidade runt lite på spanska, och jag tror Lisa fick vara med om den sämsta guidningen ever, : den var på spanska (kul för Lisa..), ganska oplanerad, jag hade knappast fixat ihop allt jag skulle säga än.. sammanfattning: värdelöst, men värre blev det... Helt plötsligt blev jag helt förstörd, nästan iaf, Spanskgranen fanns inte där den borde va - förstörde min inplanerade rutt - skräp.. Men vi kom på att det var dags att åka hem - Jag ville inte missa final i Let's dance!

Hem och laga mat, Angelicas specialare, blandning: kycklingfilé i bitar, wokgrönsaker, och chinese sweet & sour sås - uncle ben's, med ris till!
En Hanna kom! Vi spelade spel.. gick bra, fram tills jag förstörde allt.. hade missat en grej, så det gick inte att spela vidare (Förlåt Lisa) men då spelade vi kort istället, jag hämtade min bästa kortlek, minikortlek, den minsta som finns! så söt! Lisa och Hanna blev inte lika glada, jag tror dom t.o.m. hatade min lilla kortlek.. fast den var faktiskt rätt svår att spela med..  fick fixa en normal.

Sen åkte vi till Hamnplan (bara Lisa & jag) fick sjuss av en snäll jobbarkompis till Lisa!
På Hamnplan: hemskt lite folk, men vi pratade med Erik, Robin! - länge sen.
Sen dök en Kola upp, Kolan fick sen följa med Lisa och mig hem. Somnade nån gång,

Lördag: upp tidigt.. efter 2 timmars sömn. Cyklade ner till hamnen. Sista guidutbildningsdagen. Vi delade upp oss i språkgrupperna, sen vandrade vi iväg på vår gudning. tillslut kom vi väl fram till Botaniska - min tur att prata.. ehm det gick väl.. sådär... ganska bra ändå, med tanke på att jag skrev klart de allra sista meningarna när jag kommit hem från Hamnplan och inte var 100 % nykter då..
Efter guidningen, gick vi (spanskgruppen) och tog en glass vid/på/i glassbaren! soligt och härligt!
När jag kom hem var både Lisa och Kolan kvar - en glad överraskning - "mysigt" 
Senare pratade jag med Jhon (telefon)!!

Söndag: ingenting...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback